Alla hjärtansdag......... eller nått.......

Hmm.... Jag tror nog att denna dagen har varit en av de sämsta på länge, inte bara för att det är alla hjärtans dag och jag sitter här helt ensam utan med någon att fira den med (nee jag är inte bitter) utan det är nog mest bara för att det känns som om allting har gått emot mig i dag.

Dagen började med att man skulle gå till min mammas jobb, vilket är socialen, och tyvärr inte tigga pengar av mamma utan av hennes jobbar kompis. Så inte nog med att jag måste ta social bidrag (vilket jag verkligen hatar men måste för mina pengar är typ helt slut och alfa, a-kassa får man ju inte i första taget. Inte jobb heller för den delen) utan man måste gå och jaa typ skämma ut mig på mammas jobb.
"Hej, jag är Lenas dotter, kan jag få lite bidrag?"
Nee, jag skulle hellre jobba till mig pengar men för de måste man ha ett jobb och tydligen är det svårt att få det..... Så i dag har jag sökt inte mindre än 13 jobb, vilket jag är väldigt stolt över iofs, men sen vad jag tvungen att skriva ut det också för att skicka till soc så dom ser att jag verkligen har sökt. Eftersom jag inte gillar vår stationära dator för det tar ca 1 dag att starta upp den och starta pogram för att skriva ut (Fråga Malin, hon är mitt vittne) så kände jag att det är enklare att åka till Kalmar och media markt för att köpa bläck patroner till min skrivare (det säger en del om hur seg den stationära datorn är), svär väldigt mycket åt andra bilförare för enligt mig ska alla andra rätta sig åt hur jag kör (jaa jag vet det är inte logist men det skiter jag i) kör hem, kommer typ ingen bra låt på radion så jag kan inte sjunga med, så jag är alltså fast i mina tankar vilket kan vara jobbigt ibland. Kommer hem med patronerna som min skrivare sa behövdes fyllas på, när man satt i dom så ser jag att det är fler patroner som behöver fyllas på. Tack för den!
Men hade i alla fall köpt svart så kunde skriva ut. Men först var jag tvungen att skicka ansökan till alla jobben, afs hemsida krånglade ju självklart, så man blir mer och mer frustrerad!
Kan man inte bara få söka dessa jäkla jobb!?
Efter man startat om dator så var afs hemsida snäll så jag kunde söka klart, sen var det då dax att skriva ut skiten. Gick väl ganska smärt fritt ändå fast det tog tid.
Man såg att man hade fått ett mail på facebook och att nån hade komenterat min satus, men det ville inte facebook visa, så man svor över det. Ett bra tag.
Sen har min tv jävlas med mig hela dan, det är glapp i en kontakt på baksidan, så då och då försvinner bilden och man måste resa sig och fixa det (ååå fy resa sig från soffan, nee det är det inte, men det är väldigt jobbigt att behöva göra det ett X antal gånger och så försvinner bilden alltid precis när man satt sig ner!)
Men nu är allt utskrivet, allt sökt, allt funkar som det ska. So far. och jag ska njuta att jag klarat av alla hjärtansdag!
Tills allt typ säkert börjar om i morgon igen, för då är det Roliga Arbetsförmedlingen som man ska till....
Jippie.....

MEN! Solen har skinnit ibland när den lyckats titta fram bland molnen. Och så känner jag med! Jag SKA ha jobb snart. Det SKA hända något roligt snart och jag SKA inte gå på bidrag så länge till!
Så Jag är fortfarande positiv! Fast det är jäkligt svårt ibland! :p


Kommentarer
Postat av: Frida

ÅH! Typiskt jobbig dag!

Men försök bara tänka positivt! Då blir allt mycket lättare! :)

YOU CAN DO IT!

2011-02-15 @ 09:37:19
URL: http://ihuvudetpaenolanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0